25.03.1932: Η φλόγα της αγ. Λαύρας εγκαθίσταται μονίμως για να καίει άσβεστα στο μνημείο του αγνώστου στρατιώτη ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΚΑ...
25.03.1932: Η φλόγα της αγ. Λαύρας εγκαθίσταται μονίμως για να καίει άσβεστα στο μνημείο του αγνώστου στρατιώτη |
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ Π.Π.ΓΕΡΜΑΝΟ – ΠΡΟΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΤΑ ΚΑΛΑΒΡΥΤΟΧΩΡΙΑ- ΤΗΝ ΑΓ.ΛΑΥΡΑ – ΤΑ ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ – ΤΟ Μ.ΣΠΗΛΑΙΟ – ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΙΔΡΥΣΗ ΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΧΩΡΙΟΥ 1821
-6-
Ahmet Cevdet Pasha ιστορία
...Εν τω μεταξύ, άλλος ένας σύγχρονος (αυτή την φορά) Τούρκος ιστορικός καθηγητής, ο Δρ Ali Fuat ORENC με το βιβλίο του: « Unuttuğumuz Mora Türkleri Balkanlarda İlk Dram ve Eyaletten Bağımsızlığa YunanisΟtaιn / ξεχασμένοι Τούρκοι του Μοριά. Το πρώτο βαλκανικό δράμα και η κατάσταση ανεξαρτησίας της Ελλάδας» ( ISBN: 978 – 9944-118-37-8 ), το οποίο έχει ήδη δύο εκδόσεις, κάνει 10 αναφορές στα Καλάβρυτα και στον ηγετικό ρόλο της περιοχής στην επανάσταση του ’21, στηριζόμενος στα οθωμανικά αρχεία και την επίσημη ιστοριογραφία του Ahmet Cevdet Pasa , του Esad Efendi κ.ά
Πλέον συγκεκριμένα στη σελ. 22, κάνει αναφορά στα Καλάβρυτα και τα Ορλωφικά.
Στη σελ. 29: αναφέρεται στην κατάσταση των μουσουλμάνων της περιοχής Καλαβρύτων και τις φρουρές τους.
Στις σελ. 33 -35 και σελ. 38: Η επανάσταση άρχισε στα Καλάβρυτα στις 21 Μαρτίου 1821 ( παλαιό ημερολόγιο ). Σφαγιάστηκαν 200 Τούρκοι ( βιβλιογ.: Esad Tarih σελ..144-159, Cevdet Tarih IX, σελ.50-55 ).
Στη σελ. 39: … Μετά την σφαγή των Καλαβρύτων, ακολούθησε η ακόμα μεγαλύτερη της Τριπολιτσάς .
Σελ. 53: …. Οι ειδήσεις της σφαγής ( επανάστασης ) των Καλαβρύτων έφτασαν στην Πόλη και άρχισαν οι εκτελέσεις ( Πατριάρχη κ.λ.π ).
Σελ. 54: Ο Πατριάρχης γνώριζε τι θα γινόταν στην ιδιαίτερη πατρίδα του, Μοριά , και ειδικά στα Καλάβρυτα, γι αυτό εκτελέστηκε …
Σελ. 112: Στις 21 Μαρτίου 1821 σφαγιάστηκαν περίπου 200 Τούρκοι, κάηκαν 100 σπίτια και 2 τεμένη στα Καλάβρυτα.
Σελ. 138: Ο Ιμπραήμ ζήτησε από τα Καλαβρυτοχώρια να προσκυνήσουν ( af ) , αλλά αυτά αρνήθηκαν. Αναφορά σε μάχες και στο Μ. Σπήλαιο .
Το ότι τα Καλάβρυτα και τα Καλαβρυτοχώρια πρωτοστάτησαν στον αγώνα της ανεξαρτησίας («πρώτοι μεταξύ ίσων»), επ’ ουδενί μειώνει το νρόλο τ,ην σπουδαιότητα και την σημασία των υπολοίπων αγωνιστών ( στεριανών και θαλασσινών), καθώς και της απελευθερώσεως των πόλεων, χωριών και νησιών τους, μιας και το κίνημα/ αγώνας ήταν μαζικός και όχι αγώνας δρόμου για το ποιος θα βγει πρώτος !!!
Θερμή παράκληση λοιπόν στους ερευνητές των ιστορικών πηγών, πριν αβασάνιστα υιοθετήσουν νέες όψιμες «ανατρεπτικές» απόψεις, να έχουν πρόσβαση στα οθωμανικά αρχεία και Τούρκικες πηγές/ ιστοριογραφία και σε συνδυασμό με μια καλόπιστη ματιά στα ελληνικά αρχεία και πηγές να επαναπαρουσιάζουν μεν τα γεγονότα, με σύγχρονη ματιά, αλλά χωρίς εμπάθεια και τοπικισμό …!!!
Αγαπητοί, τα παραπάνω γεγονότα, με την συμβολική συγκέντρωσή τους το 1838 (διάταγμα Όθωνα) σε μία ημερομηνία (25η Μαρτίου/Ευαγγελισμού, συμβολισμός, θέλημα θεού να σκλαβωθούμε, θέλημα θεού να ελευθερωθούμε), ουδέποτε αμφισβητήθηκαν έντονα ή ανατρεπτικά από τους ζώντες Αγωνιστές του 1821, τουναντίον τελικά τα συμφώνησαν και είπαν: «Οι Καλαβρυτινοί πρώτοι, μεταξύ ίσων, εκεί στην Άγια Λαύρα». Αν η Αγ. Λαύρα ήταν «μύθος» δε θα το συνομολογούσαν ο Κολοκοτρώνης και ο Πλαπούτας,, ενώ αν ήταν απλά μια εμμονή της εκκλησίας για να έχει μερίδιο στη δόξα τότε γιατί να μην ήταν συμβολικά οποιοδήποτε άλλο μοναστήρι ή εκκλησία της Πελοποννήσου; Όχι όμως, ήταν ειδική αναφορά. Εκεί στην Άγια Λαύρα, πιστοποιώντας τα γεγονότα της 17ης Μαρτίου 1821κα ι τις πηγές ( Ελληνικές και Οθωμανικές ). Το λένε τα τραγούδια, οι αδιαμφισβήτητοι καταγραφείς των γεγονότων όπως έλεγε και ο Κολοκοτρώνης, το λένε οι προφορικές παραδόσεις εκατοντάδων δήθεν «μυθοπλαστών/sic» προπαππούδων μας.
Το κράτος σε ένδειξη σεβασμού στα παραπάνω, το 1932 έφερε «φλόγα» από την καντήλα της αγ. Λαύρας την οποία κρατά άσβεστη μέχρι σήμερα στο Μνημείο του αγνώστου στρατιώτη. Αυτό λέει πολλά για εμάς !!! Ίσως δεν λέει για κάποιους άλλους, αυτό όμως είναι δικό τους πρόβλημα και όχι δικό μας. Όσοι δεν πείθονται, για λεπτομέρειες παραπέμπω στις πηγές και μετά ( εάν θέλουν ) «αναστοχαζόμαστε» από κοινού την ιστορία. Μέχρι τότε εγώ δεν πείθομαι από τον αόριστο και ανεπίδεκτο επιστημονικής εκτιμήσεως λόγο τους. Άλλο κάτι δεν έχω να προσθέσω στο παρόν .-
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.