Τοιχογραφία Σταύρωσης Ιερά Μονή Πορετσού Ιερά Μονή Αγίων Θεοδώρων Αροανίας ΚΡΙΝΟΜΕΝΟΣ ΥΠΟ ΠΙΛΑΤΟΥ ΚΡΙΝΟΜΕΝΟΣ ΥΠΟ ΠΙΛΑΤ...
Ιερά Μονή Αγίων Θεοδώρων Αροανίας ΚΡΙΝΟΜΕΝΟΣ ΥΠΟ ΠΙΛΑΤΟΥ
ΚΡΙΝΟΜΕΝΟΣ ΥΠΟ ΠΙΛΑΤΟΥ (1746) Τμήμα τοιχογραφίας. Εικονίζεται η κρίση του Ιησού από τον Πιλάτο. Σε πρώτο πλάνο φαίνεται ο Πιλάτος ο οποίος "νίπτει τας χείρας του" σε μια λεκάνη που του έφερε ένας βοηθός του, ενώ από ένα παράθυρο φαίνεται κάποιος να προσπαθεί να τον δολοφονήσει με ένα μαχαίρι. Σε δεύτερο πλάνο εικονίζεται ο Ιησούς με δεμένα χέρια να οδηγείται από δύο φύλακες εκτός του δωματίου κρίσης. Υπάρχει πολυχρωμία και πολυπροσωπία στη σκηνή και αντιθετική κίνηση των προσώπων που την απαρτίζουν, καθώς κλαι δήλωση του τόπου. Στην κορυφή της τοιχογραφίας αναγράφεται
Ο ΕΜΠΕΓΜΟΣ
Ιερά Μονή Αγίων Θεοδώρων Αροανίας
Τμήμα τοιχογραφίας (1746)όπου παρουσιάζεται ο εμπαιγμός του Χριστού από το πλήθος πριν τη Σταύρωσή του. Εικονίζεται ο Χριστός ο οποίος φοράει κόκκινο ιμάτιο, αγκαθωτό στεφάνι στα μαλλιά και σκήπτρο στο χέρι, εικόνα που τον δείχνει σαν να είναι βασιλιάς. Εκατέρωθέν του, δύο άνθρωποι από το μαζεμένο πλήθος με μεγάλους αυλούς στο στόμα, παίζουν δυνατά προς το μέρος του. Σκηνή που όλα τα πρόσωπα παρουσιάζονται από την μέση και πάνω ενώ υποδηλώνονται και κτίρια. Ίχνη απολεπίσεως και διάβρωσης. Αναγράφεται η λέξη Ο ΕΜΠΕΓΜΟC.
ΣΤΑΥΡΩΣΗ
Ιερά Μονή Αγίων Θεοδώρων Αροανίας
Τμήμα τοιχογραφίας (1746) όπου παρουσιάζεται Σταύρωση του Χριστού. Εικονίζονται οι τρεις σταυροί, στον μεσαίο ο Χριστός και εκατέρωθεν του οι δύο ληστές, όπου αυτός που βρίσκεται στα αριστερά φαίνεται να ξεψυχάει. Το μάτι πέφτει στην κεντρική σκηνή, όπου ο Χριστός είναι σταυρωμένος σε σιγμοειδή στάση με το κεφάλι πεσμένο μπροστά. Κάτω αριστερά, η Παναγία υποβασταζόμενη από γυναίκες περίλυπη, και ένας έφιππος στρατιώτης να του λογχίζει τα πλευρά. Κάτω δεξιά ο Ιωάννης, ο Εκατόνταρχος και άλλος ένας στρατιώτης. Την όλη σκηνή πλαισιώνουν από δεξιά ο προφήτης Ησαΐας και αριστερά ο Μωυσής, κρατώντας και οι δύο ανοιχτά ειλητάρια. Δύο άγγελοι κατεβαίνουν από τον ουρανό κρατώντας μάλλον από ένα ιμάτιο ο καθένας, και κατευθύνονται στον Χριστό. Πολυχρωμία και πολυπροσωπία στην όλη σύνθεση. Στην επιφάνεια υπάρχουν πολλές απολεπίσεις.
Ιερά Μονή Αγίων Θεοδώρων Αροανίας
Εικόνα που απεικονίζει την Σταύρωση του Χριστού. Εικονίζεται ο Χριστός σταυρωμένος σε σιγμοειδή στάση και τρέχει αίμα από τα πλευρά, τα χέρια και τα πόδια. Ο σταυρός βρίσκεται πάνω σε βραχώδες έξαρμα. Αριστερά, η Παναγία περίλυπη και υποβασταζόμενη από άλλες δυο γυναίκες. Δεξιά, ο Ιωάννης λυπημένος και δίπλα του ο Εκατόνταρχος ο οποίος φαίνεται σαν κάτι να δείχνει. Πίσω, φαίνονται τα τείχη της Ιερουσαλήμ. Είναι εμφανής η λύπη και η θλιψη στα πρόσωπα των συμμετεχόντων. Πολλές απολεπίσεις στην επιφάνεια
Ιερά Μονή Μακελαριάς Καλαβρύτων
Εικόνα που παρουσιάζει την Σταύρωση. Στην κεντρική σκηνή της εικόνας ο Ιησούς εσταυρωμένος, με σιγμοειδή στάση και αίμα να κυλάει από τα χέρια, τα πλευρά και τα πόδια. Ο Σταυρός βρίσκεται σε βράχο ο οποίος από κάτω έχει μικρό σπήλαιο με οστά. Αριστερά η Παναγία υποβασταζόμενη από δύο γυναίκες, περίλυπη. Δεξιά, ο Ιωάννης με χειρονομία λύπης, και δίπλα του ο Εκατόνταρχος. Ο Ιησούς βρίσκεται εν μέσω μεγάλης λάμψης. Εικόνα λαϊκής προέλευσης. Φόντος πράσινος. Ελάχιστες απολεπίσεις εξωτερικά.
Ιερά Μονή Μεγάλου Σπηλαίου
Η Σταύρωσις του Κυρίου
ΑΠΟΚΑΘΗΛΩΣΗ - ΕΝΤΑΦΙΑΣΜΟΣ
Ιερά Μονή Αγίων Θεοδώρων Αροανίας
Τοιχογραφία που απεικονίζει την Σταύρωση και την Αποκαθήλωση του Κυρίου δεξιά και αριστερά της πόρτας του Ιερού Ναού.
Ιερά Μονή Μακελαριάς Καλαβρύτων
Η εικόνα της Ενταφίασης του Ιησού εν μέσω αγγέλων, της Παναγίας και των μαθητών του. Διακρίνεται ο Γολγοθάς και ο Τίμιος Σταυρός. Έργο του 19ου αιώνος ενυπόγραφο.
Ιερά Μονή Μεγάλου Σπηλαίου
Αγιον Αντιμήνσιον με την παράσταση της αποκαθήλωσης του Ιησού, ενώ στις γωνίες του παρουσιάζονται τα σύμβολα των Ευαγγελιστών
Ιερά Μονή Μεγάλου Σπηλαίου
Επιτάφιος στον οποίο ο Χριστός είναι μέσα στον τάφο του ενώ απουσιάζουν τα συνηθισμένα σύμβολα των Ευαγγελιστών στις γωνίες
Ιερά Μονή Αγίων Θεοδώρων Αροανίας
Τοιχογραφία( 1746) που παρουσιάζεται η Ανάσταση του Χριστού. Εικονίζεται το φυσικό τοπίο και στην κεντρική σκηνή ο αναστημένος Χριστός, ο οποίος ανυψώνεται στον ουρανό μέσα σε ένα πυκνό άσπρο σύννεφο, φορώντας κόκκινο ιμάτιο και με το δεξί του χέρι κρατάει κόκκινο λάβαρο ενώ με το άλλο κάνει χειρονομία ευλογίας. Εικονίζεται ο ανοιχτός τάφος και σε προοπτική πίσω από αυτόν ένα πυκνό πλήθος στρατιωτών, που έχουν θαμπωθεί από αυτό υπέρλαμπρο γεγονός.
Ιερά Μονή Μεγάλου Σπηλαίου
Καθολικό της Μονής με ζωγραφικό διάκοσμο, του 17ου αιώνα από τον σημαντικό ζωγράφο -ιερέα Μανουήλ Ανδρώνης από το Ναύπλιο.
Στις φωνογραφίες, η Σταύρωση, τα Πάθη, η Αποκαθήλωση και η Ταφή
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.