Την θεατρική παράσταση « Γοργόνες και μάγκες» στο θέατρο Μπροντγουαίη, παρακολούθησαν μαζικά τα μέλη του Συνδέσμου Καμενιανιτών-Δροβολοβ...
Την θεατρική παράσταση « Γοργόνες και μάγκες» στο θέατρο Μπροντγουαίη, παρακολούθησαν μαζικά τα μέλη του Συνδέσμου Καμενιανιτών-Δροβολοβιτών-Δεσινιωτών Καλαβρύτων «Ο ΗΡΑΚΛΗΣ» με μια πραγματικά αξιομνημόνευτη πρωτοβουλία του Διοικητικού Συμβουλίου, κατόπιν πρότασης του Αντιπροέδρου Αλέξανδρου Σταθόπουλου.
Είναι γνωστό ότι οικονομία και πολιτισμός είναι δύο βασικοί άξονες που προκαθορίζουν την εξέλιξη και το επίπεδο, το υλικό και το πνευματικό, μιας πολιτισμένης κοινωνίας. Και πρέπει, ασφαλώς, να συμβαδίζουν παράλληλα και εξελικτικά, γιατί όταν το ένα σκέλος υστερεί, επηρεάζει ανάλογα και το άλλο. Η Παιδεία, οι Τέχνες, ο Πολιτισμός, ευδοκιμούν σε συνθήκες ελευθερίας και ανεξαρτησίας. Το αντίθετο συμβαίνει σε συνθήκες εξάρτησης, σε συνθήκες αυταρχισμού και λιτότητας.
Μπήκαμε στον 21ο αιώνα και η ανθρωπότητα είναι ακούσιος μάρτυρας, ή συμμέτοχος και θύμα, συγκλονιστικών και ραγδαίων μεταμορφώσεων και ανακατατάξεων κοινωνικών και πολιτικών. Περνάμε τώρα μια περίοδο πισωγυρίσματος. Ο κόσμος είναι ανάστατος. Πολλές οικονομίες και συστήματα καταρρέουν. Οι ιδεολογικές, οι κοινωνικές και ηθικές αξίες δοκιμάζονται. Η ανεργία αποτελεί παγκόσμιο πρόβλημα. Οι μειονοτικές διαφορές υποδαυλίζονται, η βία κάθε λογής παίρνει τεράστιες διαστάσεις, η αποσταθεροποίηση απλώνεται σ' όλες τις χώρες, τα εθνικά σύνορα αρχίζουν μεθοδικά να αμφισβητούνται.
Στο μεταξύ, η πείνα, η αθλιότητα, η ανισότητα, τα ναρκωτικά, η ανεργία, η μόλυνση του περιβάλλοντος, η αθρόα εισροή μεταναστών στη χώρα μας, το έγκλημα, η τρομοκρατία, η διαφθορά, η καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων κ.ά. βρίσκονται στη μεγαλύτερη έξαρση, όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά παγκόσμια. Και πάνω απ' όλα, οι επιδιώξεις των ισχυρότερων κρατών για επικυριαρχία και επιβολή ζωνών επιρροής πάνω στα αδύναμα και αποδεκατισμένα από την οικονομική κρίση κράτη.
Η οικονομική κρίση στη χώρας μας θα έχει οδυνηρές συνέπειες στον χώρο της τέχνης και του πολιτισμού. Αν δεν υπάρξει αντίδραση, κινδυνεύει να αλλοιωθεί η εθνική μας φυσιογνωμία, η πνευματική μας ταυτότητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις συμφωνίες με τους εταίρους μας δανειστές ουδεμία αναφορά γίνεται για Παιδεία, για τέχνες, για πολιτισμό, για πνευματικές και καλλιτεχνικές ανταλλαγές. Μόνο νούμερα, προϊόντα, αγορές, τιμές και πωλήσεις. Ο άνθρωπος παρουσιάζεται εγκλωβισμένος μέσα σ' ένα ευρύτατο κύκλωμα χρηματιστηριακής και εμπορευματικής συναλλαγής.
Η επίθεση που έχει ήδη αρχίσει να γίνεται στη χώρα μας, στον τομέα που λέγεται πολιτισμός, με την πλήρη υποταγή στους δανειστές μας, αποτελεί σοβαρό κίνδυνο για τον λαό μας.
Οι πνευματικοί άνθρωποι της χώρας έχουν χρέος σ' αυτές τις δύσκολες και πολύπλοκες συνθήκες, να πλησιάσουν με στοργή τον απλό και σαστισμένο άνθρωπο και να τον διαφωτίσουν. Να τον βγάλουν από την άγνοια, την πλάνη και τον αποπροσανατολισμό που κάποιες δυνάμεις έχουν σκοπό να τον κρατούν παγιδευμένο.
Δυστυχώς, όμως, συχνά και μεθοδευμένα, παρατηρούμε ότι όσοι από αυτούς τους εμπνευσμένους ανθρώπους έχουν τη δύναμη και το σθένος ν' αντιταχθούν δημόσια, με λόγο ή με πράξεις, στον άκρατο φιλελευθερισμό, που υποσκάπτει και εχθρεύεται τη δημοκρατία και περιθωριοποιεί τον πολιτισμό, να γίνονται ενοχλητικοί στα κέντρα αποφάσεων, η μιντιακή, η οικονομική και η πολιτική εξουσία να τους αμφισβητεί, να τους συκοφαντεί, να τους γυρίζει την πλάτη και τέλος να τους περιθωριοποιεί.
Περνάμε μια καινούργια παγκόσμια κρίσιμη φάση. Παρ' όλα αυτά, δεν χάθηκαν όλα. Διέξοδος θα υπάρξει. Δεν χάθηκαν τα ιδανικά. Πρέπει να προετοιμαστούμε για ένα καινούργιο προχώρημα. Οι πνευματικοί άνθρωποι γίνονται βασικοί συντελεστές. Η αφύπνιση και δράση τους θ' αποτελέσουν για τους ίδιους, αλλά και για την Ελλάδα, που τόσοι κίνδυνοι την περιβάλλουν, την καλύτερη και προσφορότερη επένδυση.
Η Ελλάδα υπήρξε η κοιτίδα του θεάτρου. Διαθέτει μια πολύτιμη θεατρική κληρονομιά. Επιβάλλεται να την αξιοποιήσει και να την προβάλλει και μέσα κι έξω από τη χώρα. Το ελληνικό θέατρο διεξάγει αγώνα άνισο, μέσα σε κοινωνικοπολιτικές συνθήκες αντίξοες, χωρίς κρατική συμπαράσταση, για ν' αναπτυχθεί σ' ένα επίπεδο αισθητικό, τέτοιο που να μπορεί και την αρχαία κληρονομιά να προβάλει αλλά και να δημιουργήσει μια αντάξια θεατρική «ζωή» που ν' αντιπροσωπεύει τη σύγχρονη Ελλάδα.
Η πολιτική εξάρτηση είναι άμεσο επακόλουθο της οικονομικής εξάρτησης και μάλιστα όταν η τέχνη γίνεται μέσο για μεγαλύτερη απόδοση κέρδους, όταν η ελληνική τηλεόραση κατακλύζεται από τούρκικα σίριαλ και κάθε λογής «πολιτιστικά υποπροϊόντα» με επιπτώσεις όχι μόνο στην ανεργία των Ελλήνων ηθοποιών, σκηνοθετών και τεχνικών, αλλά και στη διαμόρφωση -για να μην πούμε διαστρέβλωση- του γούστου αλλά και του κριτηρίου του ελληνικού λαού, έχουμε χρέος σ' αυτή τη φοβερή πραγματικότητα που ζούμε ν' αντισταθούμε, ν' αντιδράσουμε, να την αλλάξουμε.
Στο πλαίσιο αυτό κινούμενος ο Σύνδεσμός μας, Καμενιανιτών-Δροβολοβιτών-Δεσινιωτών αντιδρά ευεργετικά και αντιστέκεται, δημιουργώντας μονοπάτια πολιτισμού ή συντηρώντας τα υπάρχοντα, προσπαθώντας να βρεθεί πολιτιστική διέξοδος, στα κοινωνικά-πολιτισμικά αδιέξοδα που μας κατακλύζουν.
Έτσι πέραν των κάθε λογής πολιτιστικών, αθλητικών και άλλων δραστηριοτήτων μας, διοργανώσαμε την μαζική συμμετοχή των μελών μας στην θεατρική παράσταση «Γοργόνες και Μάγκες», στο Θέατρο Μπροντγουαίη και μάλιστα με ειδική τιμή για τα μέλη και τους φίλους μας.
Ήταν ένα πολιτιστικό δρώμενο και μια παράσταση που απολαύσαμε και μας ενθουσίασε θετικά, ενώ λειτούργησε ευεργετικά για την παραπέρα σύσφιξη των σχέσεων, και την πολιτιστική ανάταση της κοινωνίας μας.
Στην παράσταση παρευρέθηκαν μαζί μας και μας τίμησαν η πρόεδρος και η γραμματέας του αδελφού Συλλόγου Σκοταναίων, κ. Μαριάνθη Χρονοπούλου και Άννα Παπαδοπούλου, καθώς και άλλοι συμπατριώτες μας.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο Πρόεδρος
Κωνσταντίνος Νικολόπουλος-Καμενιανίτης
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.